Кто останется на "классическом" едином налоге, после реформы? Перечень.


Кто не будет вести учёт затрат и освобождён от кассовых аппаратов.

Чинна системаНова система
Вимоги до платників податку
І група - ФОП, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно торгівлю на ринках або надають побутові послуги населенню. Обсяг доходу - не перевищує 300 тис грн.   Група А – діюча І група (критерії залишаються незмінними).

Не можуть працювати юридичні особи. 
ІІ група - ФОП, які надають послуги платникам єдиного податку або населенню. Виробництво та продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства. Наймані працівники - до 10 осіб. Обсяг доходу – до 1,5 млн грн. Група В – об'єднано ІІ та ІІІ групу, для яких зменшено максимальний розмір доходу з 1,5 та 20 млн грн до 2 млн грн.
Наймані працівники - до 10 осіб.

Підприємцям потрібно буде вести бухгалтерію і облік доходів чи продажів (ДФС може їх перевіряти і штрафувати).

Не можуть працювати юридичні особи. 
ІІІ група – ФОП та юридичні особи, які мають дохід до 20 млн грн. 
ІV група – с/г товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий рік дорівнює або перевищує 75 %Група С - ті ж сільськогосподарські товаровиробники, для яких встановлюється додатковий критерій обсягу доходу – не більше 2 млн грн на рік
База оподаткування та ставка
І група – мінімальна заробітна плата. Ставка - до 10% мінімальної заробітної плати. ЄСВ - 34,7% бази нарахування або 422,65 грнГрупа А. Ставка - від 10% до 20% мінімальної заробітної плати (до 275,6 грн), встановлюють місцеві ради. ЄСВ - 20% мінімальної зарплати (275,6 грн).
ІІ група - мінімальна заробітна плата. Ставка – до 20% мінімальної заробітної плати. ЄСВ - 34,7% бази нарахування або 422,65 грн                                     Встановлюються нові правила визначення бази оподаткування – дохід, визначений за прямим (Доходи – Витрати) або непрямим методом (Доходи –Доходи*коефіцієнт).
Коефіцієнт: в 2016-2017 роках - 0,85, у 2018 - 0,65, у 2019 році – 0,45. Чим вищий коефіцієнт, тим менше база оподаткування.                                                               Ставка - 18% бази оподаткування.  
ЄСВ - 20% мінімальної зарплати (275,6 грн).
ІІІ група - дохід . Ставка - 2% доходу – з ПДВ, або 4% доходу – без ПДВ. ЄСВ – 34,7% бази нарахування або 422,65 грн.   
ІV група: 0,09 -1,35% нормативно-грошової оцінки 1 га землі (залежно від виду земель)Група С: 0,09-1,35% нормативно-грошової оцінки 1 га землі (залежно від виду земель).
Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО)
1. Фізичні особи - платники єдиного податку другої-третьої груп, які перебували на обліку в контролюючих органах до 1 січня 2016 року з 1 січня 2016 року вважаються платниками єдиного податку групи "B".

2. Платники єдиного податку групи "В", які сплачували єдиний податок у 2015 році у складі другої групи платників єдиного податку, і мали почати застосовувати РРО з 1 січня 2016 року у відповідності до попередньої редакції Кодексу, застосовують РРО з 1 січня 2016 року

3. Платники єдиного податку групи "В", обсяг доходу яких у першому календарному кварталі 2016 року перевищив 1 млн гривень, застосовують РРО з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення.
4. Компенсація з місцевих бюджетів витрат платників єдиного податку на придбання реєстраторів розрахункових операцій - 75% вартості придбаних РРО.

Кто будет входить в новую группу А.

(планируется перенести перечень с действующего кодекса)

291.7. Для цілей цієї глави під побутовими послугами населенню, які надаються першою та другою групами платників єдиного податку, розуміються такі види послуг:

1) виготовлення взуття за індивідуальним замовленням;

2) послуги з ремонту взуття;

3) виготовлення швейних виробів за індивідуальним замовленням;

4) виготовлення виробів із шкіри за індивідуальним замовленням;

5) виготовлення виробів з хутра за індивідуальним замовленням;

6) виготовлення спіднього одягу за індивідуальним замовленням;

7) виготовлення текстильних виробів та текстильної галантереї за індивідуальним замовленням;

8) виготовлення головних уборів за індивідуальним замовленням;

9) додаткові послуги до виготовлення виробів за індивідуальним замовленням;

10) послуги з ремонту одягу та побутових текстильних виробів;

11) виготовлення та в'язання трикотажних виробів за індивідуальним замовленням;

12) послуги з ремонту трикотажних виробів;

13) виготовлення килимів та килимових виробів за індивідуальним замовленням;

14) послуги з ремонту та реставрації килимів та килимових виробів;

15) виготовлення шкіряних галантерейних та дорожніх виробів за індивідуальним замовленням;

16) послуги з ремонту шкіряних галантерейних та дорожніх виробів;

17) виготовлення меблів за індивідуальним замовленням;

18) послуги з ремонту, реставрації та поновлення меблів;

19) виготовлення теслярських та столярних виробів за індивідуальним замовленням;

20) технічне обслуговування та ремонт автомобілів, мотоциклів, моторолерів і мопедів за індивідуальним замовленням;

21) послуги з ремонту радіотелевізійної та іншої аудіо- і відеоапаратури;

22) послуги з ремонту електропобутової техніки та інших побутових приладів;

23) послуги з ремонту годинників;

24) послуги з ремонту велосипедів;

25) послуги з технічного обслуговування і ремонту музичних інструментів;

26) виготовлення металовиробів за індивідуальним замовленням;

27) послуги з ремонту інших предметів особистого користування, домашнього вжитку та металовиробів;

28) виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням;

29) послуги з ремонту ювелірних виробів;

30) прокат речей особистого користування та побутових товарів;

31) послуги з виконання фоторобіт;

32) послуги з оброблення плівок;

33) послуги з прання, оброблення білизни та інших текстильних виробів;

34) послуги з чищення та фарбування текстильних, трикотажних і хутрових виробів;

35) вичинка хутрових шкур за індивідуальним замовленням;

36) послуги перукарень;

37) ритуальні послуги;

38) послуги, пов'язані з сільським та лісовим господарством;

39) послуги домашньої прислуги;

40) послуги, пов'язані з очищенням та прибиранням приміщень за індивідуальним замовленням.

===========================================

По другим налогам планируется так:


20162017
Податок на прибуток18%17%
Податок на доходи фізичних осіб18%17%
Єдиний соціальний внесок20%20%
ПДВ20%20%
Чинна модель Нова модель
Ставка: 0% для компаній з оборотом менше 3 млн грн на рік, 18% - для решти компанійСтавка: 18% у 2016 році, 17% - з 2017 року
База:

Розрахована на основі ПСБО, або МСФЗ (для публічних компаній, або за вибором)
База:

Розрахована на основі ПСБО, або МСФЗ (для публічних компаній, або за вибором)
Інвестиційний податковий кредит. Йдеться про можливість зменшення податкових зобов'язань для підприємств, які з 1 січня 2016 до 31 грудня будуть здійснювати капітальні інвестиції. Вимоги наступні:

по-перше, це інвестиції у матеріальні активи;

по-друге, мінімальний строк корисного використання таких активів не менше 4 років;

по-третє, такі активи будуть введені в експлуатацію в період з 1 січня 2016 року до 31 грудня 2018 року.

- Розмір інвестиційного податкового кредиту може становити 30% від балансової вартості окремого матеріального активу або їх сукупності, але не більше 50% від розміру податкових зобов’язань за окремий звітний період.

- Залишок невикористаного інвестиційного податкового кредиту може бути перенесений на наступний податковий період.
Відмова від сплати авансових платежів по податку на прибуток
Чинна системаНова система
Заробітна плата

Ставки:
0% - для 0,5 розміру мінімальних місячних заробітних плат (609 грн.); надається для заробітних плат не вище 1 710 грн
15% до 10-кратного розміру мінімальних місячних заробітних плат (12.180 грн.)
20% на суму перевищення 10-кратного розміру мінімальних місячних заробітних плат (12.180 грн.)
Заробітна плата
Ставки:
0% - для 0,5 розміру мінімальної місячної заробітної плати (689 грн.); надається для заробітних плат не вище 4 134 грн
 у 2016 році 18% (17% - у 2017 році) - для інших заробітних плат
Військовий збір 1,5%Військовий збір 1,5% (подовження на 2016 рік)
Доходи відмінні від заробітної плати та інвестиційного доходу – 20%Доходи відмінні від заробітної плати та інвестиційного доходу – 18% (17% - у 2017 році)
Інший дохід
5% - дивіденди
20% - інший інвестиційний дохід
Інший дохід
18% (17% - у 2017 році) - дивіденди
18% (17% - у 2017 році) - інший інвестиційний дохід
Оподаткування пенсій - 15% від "мінімалки" (якщо розмір пенсій вище 4 134 гривень)
Чинна системаНова система
 База оподаткування

Заробітна плата та деякі доходи відмінні від заробітної плати та інвестиційного доходу

Не перевищують 17 мінімальних місячних заробітних плат (20 706 грн; 17*1218 грн.)
База оподаткування

Заробітна плата та деякі доходи відмінні від заробітної плати та інвестиційного доходу

Не перевищують 25 мінімальних місячних заробітних плат (34 450 грн; 25*1378 грн.)
Ставки

Роботодавець – 41% (в середньому)
Робітник – 3,6%
Ставки

Роботодавець – 20%
Робітник – 0% (скасування ЄСВ 3,6%)
Чинна системаНова система
1. Ставка:a) загальна - 20%b) експорт - 0%1. Ставка:   a) загальна - 20% b) експорт - 0%         
2. Фармацевтична продукція - 7%   2. Фармацевтична продукція - 7%       
3. Спеціальний режим для сільськогосподарських компаній. Відповідно до спецрежиму, нарахована сума ПДВ не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні підприємства.3. Запровадження на 2016 рік перехідних умов у застосуванні сільгоспвиробниками спецрежиму оподаткування, а саме – розподіл нарахованого ПДВ у такій пропорції: 75% - до державного бюджету, 25% - залишення у розпорядженні сільгоспвиробника. Скасування такого спецрежиму з 1 січня 2017 року.                       
4. Відновлення права на відшкодування ПДВ для усіх експортерів зернових та технічних культур
5. Обов’язкова реєстрація при перевищенні річного обороту: 1 млн. грн.5. Обов’язкова реєстрація при перевищенні річного обороту: 2 млн. грн.
6. Запровадження офіційної публікації реєстру відшкодування ПДВ з відображенням у ньому даних про платника податку, заявлених до відшкодування з бюджету сум податку та стану їх відшкодування.

===================================
Ещё один обзор новаций:

Основні зміни насамперед торкнулися «спрощенців».
Основна ідея реформи – це зближення загальної і спрощеної систем оподаткування та збільшення сум обов’язкових платежів, які повинні сплатити «спрощенці».

Кожен п’ятий підприємець, що працює за спрощеною системою оподаткування, буде змушений перейти на загальну систему.
Тому з 4-х груп підприємців має залишитися лише три.
Фактично з цих 3-х груп лише до 1-ї належатимуть справжні «спрощенці» з доходом не більше  1000 дол. у місяць.

Така реформа є набагато жорсткішою в порівнянні з податковою реформою минулого уряду Азарова, і вона здатна залишити без працевлаштування сотні тисяч фізичних осіб-підприємців.

Відчують на собі «покращення» й прості українці.

Якщо раніше було податок на доходи фізичних осіб передбачав дві ставки – 15 % і 20 %, залежно від виду і суми доходу, то тепер пропонується одна ставка у 18 % (з можливим зменшенням до 17 % у 2017 році).

Тобто, якщо раніше людина при середній зарплаті в 4-5 тис. грн сплачувала приблизно 600–700 грн у рахунок цього податку, то з 1 січня віддаватиме 700–800 грн.

А ось громадяни, які отримують у місяць від 13 тис. грн заробітної плати і які відраховують з цієї суми 20 %, з майбутнього року отримають полегшення у вигляді 18 % ставки – відповідно, сума їхніх відрахувань буде меншою.


Крім того, у майбутньому році залишається й військовий збір у розмірі 1,5%. Тобто, з більшості заробітних плат буде зніматися не 16,5%, а 19,5% доходів.

Більшість інших ставок залишилася без змін – це й 18% податок на прибуток (з можливим зменшенням до 17% у 2017 році), податок на додану вартість – 20 % з можливістю його поширення, по попередніми даними, на сільське господарство та фармацевтику.

Якщо згадати причину запровадження у 2014 році ПДВ на імпортні лікарські засоби, то слід нагадати слова прем’єр-міністра, що «у результаті введення ПДВ роздрібні ціни на фармацевтичному ринку країни стабілізуються.

Один з найбільш прибуткових бізнесів – це торгівля медпрепаратами. Як було раніше? По інвойсу, по імпорту [в Україну] препарат, який коштує $1, завозили в середньому за $4.

Завищували інвойс, щоб не платити податок на прибуток, і переганяли гроші за кордон, маючи 400% прибутку. Введенням цього податку ми змусили декларувати реальну вартість».

У результаті ціни на полицях аптечних закладах не зменшилися, навіть навпаки, а цей ПДВ на ввіз ліків тепер вже розглядається не як тимчасове явище для стримування цін, а як додаткове джерело наповнення державної скарбниці – власне, на думку «Публічного аудиту», це й було основною метою з самого початку його запровадження.

Знизити пропонується лише один податок ЄСВ (єдиний соціальний внесок) – із сьогоднішніх 36,3% для роботодавця до 20 %. Так Уряд планує вивести з тіні заробітні плати.
Більшість економістів сходиться на тому, що «вибілити» зарплати просто за рахунок зниження ЄСВ не вдасться.

«Жодних глобальних реформ, які були б справді спрямовані на стимулювання розвитку бізнесу в Україні не має. І основною ідеєю запропонованих реформ є підвищення податкового тиску на всі без винятку категорії платників податків, аби вийти на необхідні показники наповнення державного бюджету. Ці зміни задовольняють МВФ лише тому, що Фонд напряму зацікавлений у збільшенні дохідної частини бюджету будь-якими методами, щоб кредитори могли бути впевнені в повернені наданих Україні позик.

Підвищення рівня життя незахищених верств населення заплановане на 12 % «відповідно до прогнозованої інфляції», тобто, Мінфін від початку прогнозує, що підвищення соціальних стандартів українців протягом року «з’їсть» інфляція. І це в кращому випадку, якщо інфляція складатиме прогнозовані 12 %, а якщо оцінювати інфляційні процеси реально, то на сьогодні немає підстав для спаду інфляції з теперішніх 40% до 12 %.

На думку Мінфіну, зростання ВВП становитиме 2 %, а його номінальне значення до кінця року – 2,3 трлн грн, що співпадає з прогнозом МВФ.

2% прибавки – це не зростання, а біг на місці. Такий стриманий прогноз говорить про те, що в Україні не відбулося жодних змін, які дійсно можуть прискорити розвиток її економіки, а головне, Мінфін і не розраховує, що такі зміни відбудуться.

І це дивно, бо цей бюджет верстався на підставі нового Податкового кодексу, який має здійснити революцію в оподаткуванні і перезапустити економіку.

Номінальний ВВП у 2016 році має становити 2,3 трлн грн при прогнозованому середньорічному курсі гривні 24,1 за долар і курсі на кінець року – 24,4 грн за долар.

Тим самим очікуваний ВВП у валютному еквіваленті має становити менше 94 млрд доларів. Приблизно такий же валютний еквівалент ВВП Україна мала у 2006 році, і все рівно тоді він був більший – 107,8 млрд доларів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий


Карма