Первый законопроект про НЕПОКОРУ, пока для людей в погонах. Декабрь 2014. Украина.

Возможно, скоро и для обычных людей, напринимают такие законы олигархическая верховная рада.

Внесла его депутатка Фриз Ирина Васильевна.

 


1.   Кримінальний кодекс України  доповнити статтею 402-1 такого змісту:

«Стаття 402-1. Заклик до непокори
1. Заклик до непокори, тобто заклик до відкритої відмови працівника правоохоронного органу, військовослужбовця Державної прикордонної служби України, Збройних сил України,  Національної гвардії України, Служби безпеки України виконати законний наказ начальника у сфері захисту територіальної цілісності України, державного кордону України, державного суверенітету України, протидії збройній агресії,–
карається позбавленням волі на строк до трьох років.

2. Ті  самі діяння, якщо вони вчинені   групою  осіб  або  спричинили тяжкі  наслідки, -
караються позбавленням волі на строк від трьох до семи років.

3. Ті самі діяння, якщо вони вчинені працівником правоохоронного органу, військовослужбовцем Державної прикордонної служби України, Збройних сил України,  Національної гвардії України, Служби безпеки України, -
караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

 4. Заклик до непокори, що вчинений в умовах воєнного стану, -
карається позбавленням волі на строк від восьми до десяти років.».

2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова Верховної Ради України

В пояснительной записке к законопроекту:

Проект Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України  щодо встановлення відповідальності за заклик до непокори»  розроблено для ефективної боротьби із веденням гібридної війни проти України, попередження інформаційного та психологічного впливу на працівників правоохоронних органів, військовослужбовців Державної прикордонної служби України, Збройних сил України,  Національної гвардії України, Служби безпеки України з метою вчинення ними непокори законним наказам начальника.

Невід’ємною частиною гібридної війни є проведення ворогом спеціальних інформаційних операцій, що спрямовані на ідеологічний та психологічний вплив на населення та підрозділи збройних сил та безпеки. Досвід ведення сучасних військових кампаній свідчить про широке використання закликів до непокори, тобто закликів до відкритої відмови працівників правоохоронних органів чи військовослужбовців виконати наказ начальника.
Прикладами таких закликів в іноземній практиці є, наприклад, заклики до мусульман, що входять до складу сил безпеки Афганістану чи Іраку, не виконувати урядові накази та переходити на бік терористичних організацій.

Проведення антитерористичної операції на території Луганської та Донецької області супроводжується потужним інформаційним впливом, що здійснюється  відкрито, в тому числі і  через сучасні телекомунікаційні системи, та спрямований на відмову працівників правоохоронних органів, військовослужбовців Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України, Національної гвардії України виконувати службові обов’язки та накази.
Слід зауважити, що найбільша активність щодо закликів до непокори припала на початкову фазу дестабілізації ситуації у Криму, а також у Донецькій та Луганській областях. Саме ці дії дозволили дезорієнтувати частину місцевих правоохоронних органів, захопити органи державної влади, зброю тощо.
Таким чином, заклик до непокори є важливою частиною початкової фази дій,що спрямовані проти конституційного ладу та територіальної цілісності держави. Це вимагає введення покарання за такі дії, що ставлять під загрозу національну безпеку України.

2. Цілі і завдання прийняття законопроекту

Завданням законопроекту є встановлення відповідальності за заклик до непокори, тобто заклик до відкритої відмови працівників правоохоронних органів, військовослужбовців Державної прикордонної служби України, Збройних сил України,  Національної гвардії України, Служби безпеки України виконати законний наказ начальника.
Ціллю законопроекту є створення правових підстав для попередження та боротьби з проявами ведення гібридної війни, запобігання дезорієнтації особового складу правоохоронних органів, Державної прикордонної служби України, Збройних сил України,  Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України з боку ворога або його агентурної мережі, або колаборантів, а також попередження злочинів, що передбачені статтею 402 Кримінального кодексу України (непокора).

3. Загальна характеристика і  основні завдання законопроекту

Проектом Закону пропонується внести зміни до Кримінального кодексу України, а саме доповнити Кодекс статтею 4021, якою передбачити, що заклик до непокори, тобто заклик до відкритої відмови працівника правоохоронного органу, військовослужбовця Державної прикордонної служби України, Збройних сил України,  Національної гвардії України, Служби безпеки України виконати законний наказ начальника у сфері захисту територіальної цілісності України, державного кордону України, державного суверенітету України, протидії збройній агресії, – карається позбавленням волі на строк до трьох років. При цьому вказується, що ті самі діяння, якщо вони вчинені групою осіб або спричинили тяжкі наслідки, караються позбавленням волі на строк від трьох до семи років. В той самий час, передбачається, що ті самі діяння, якщо вони вчинені працівником правоохоронного органу, військовослужбовцем Державної прикордонної служби України, Збройних сил України,  Національної гвардії України, Служби безпеки України караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років. Також в статті зазначається, що заклик до непокори, що вчинений в умовах воєнного стану карається позбавленням волі на строк від восьми до десяти років.

             Законопроектом передбачається, що кримінальна відповідальність наступає тільки у випадку, коли заклик до непокори стосується лише законного наказу начальника. Таким чином, законопроект дозоляє зберегти можливість уникнення відповідальності у випадках закликів, що пов’язані з незаконними наказами начальника, що суперечать Конституції України, як, наприклад, під час Революції Гідності 2014 року.


3. Стан нормативно-правової бази в даній сфері правового регулювання

Основу нормативно-правової бази в даній сфері становлять Конституція України, Кримінальний кодекс України.
Для реалізації положень запропонованого законопроекту немає потреби вносити зміни до інших законодавчих актів, окрім змін, що передбачені у цьому проекті.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту Закону не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних, правових та інших наслідків прийняття законопроекту

Прийняття законопроекту дасть можливість забезпечити правові підстави для ефективної боротьби з проявами гібридної війни, запобігти  дезорієнтації особового складу правоохоронних органів, Державної прикордонної служби України, Збройних сил України,  Національної гвардії України, Служби безпеки України в результаті відповідних дій з боку ворога та його агентурної мережі або колаборантів, попереджати злочини, що передбачені статтею 402 Кримінального кодексу України (непокора).

Народний депутат України І.В. Фріз

Как отличить законный приказ от незаконного?
Возможно Конституция Украины, должна быть у каждого человека в погонах.
И он должен помнить 5 статью Конституции - Народ источник власти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий


Карма