Как прекратить предпринимательскую деятельность + что можно подать через почту в госреестр?

Внимание. 13 мая 2014 был принят Закон, который упрощает прекращение предпринимательской деятельности, о нём здесь mik-ua.blogspot.com/2014/05/blog-post_21.html

Пока действует этот порядок, а внизу поста - что можно делать через Укрпочту, какие документы подавать и куда.

Прекращение регистрации как предпринимателя.
Ноябрь, 2013

Як фізичній особі припинити підприємницьку діяльність за самостійним рішенням?
Процедуру припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця (далі – ФОП) можна умовно розділити на 3 етапи:

 - прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності та внесення державним реєстратором до державного реєстру запису про рішення фізичної особи щодо припинення підприємницької діяльності;

 - проведення перевірки органом Міндоходів, отримання довідки про відсутність заборгованості з податків та єдиного внеску;

 - внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи.

Перший етап

У разі прийняття ФОП рішення про припинення підприємницької діяльності такий ФОП повинен розпочати процедуру припинення діяльності з подання державному реєстратору за місцем своєї реєстрації таких документів:

 - заяви про припинення підприємницької діяльності, заповненої українською мовою, за формою затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 17.04.2013 р. №730/5;

 - нотаріально засвідченої довіреності, у випадку, якщо документи подаються представником ФОП.

Зазначені документи можна надіслати держреєстратору рекомендованим листом з описом вкладення.

У разі особистого подання документів ФОП при собі слід обов'язково мати паспорт, а представнику ФОП - нотаріально завірену довіреність з правом підпису документів та вчинення дій з припинення підприємницької діяльності ФОП.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати надходження зазначених документів зобов’язаний внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення щодо припинення ФОП підприємницької діяльності із зазначенням відомостей про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог і в той самий день передати органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України повідомлення про внесення такого запису.

Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру про рішення ФОП щодо припинення нею підприємницької діяльності публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Мета публікації - виявлення кредиторів фізичної особи - підприємця для пред'явлення до останнього своїх грошових вимог у двомісячний термін від дня публікації. Максимальний термін виявлення кредиторів при ліквідації СПД не може перевищувати 3 місяці.

Другий етап

Для отримання довідки про відсутність заборгованості з податків і єдиного внеску ФОП слід подати до органу Міндоходів за місцем своєї реєстрації такі документи:

 - заяву про припинення платника податків (форма №8-ОПП) за власним бажанням ФОП;

 - оригінали та завірені податковою інспекцією копії всіх раніше отриманих в податковій документів (патенти, свідоцтва, довідки форми №4-ОПП, інші документи), які підлягають обов'язковому поверненню до органу Міндоходів.

Після одержання зазначених документів орган Міндоходів призначає позапланову перевірку, яка має бути проведена в межах одного місяця.

По завершенні перевірки у разі відсутності у ФОП заборгованості з податків і зборів, єдиного внеску орган Міндоходів видає підприємцю довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів (форма №22-ОПП), довідку про відсутність заборгованості з єдиного внеску (форма 3-ЄСВ), які дійсні протягом двох місяців з дати їх реєстрації.

Третій етап

ФОП, не раніше ніж через два місяці з моменту публікації оголошення про припинення діяльності, у разі відсутності заборгованості перед кредиторами (бюджетом, постачальниками і т.д.), подає держреєстратору такі документи:

 - реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця (форма №12);

 - довідки органу Міндоходів про відсутність заборгованості з податків і зборів (форма №22-ОПП) та з єдиного внеску (форма 3-ЄСВ).

Не пізніше наступного дня після прийняття зазначених документів державний реєстратор зобов'язаний видати (надіслати рекомендованим листом) ФОП або його представнику повідомлення про проведення реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП. З моменту оформлення такого повідомлення реєстрація ФОП вважається скасованою.

Органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, на підставі отриманих від Держреєстратора повідомлення та відомості з реєстраційної картки про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП самостійно знімають з обліку такого підприємця.

Порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності затверджений Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. №755-ІV та викладений в «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженому наказом Міністерства фінансів України  від 09.12.2011 р. №1588.

Источник: ГУ Миндоходов в Львовской области

Укргосреестр планирует увеличить перечень услуг,
 которые можно получить через Укрпочту.

Державна реєстраційна служба України буде розширювати перелік послуг, які надаються через «Укрпошту», про це заявив Голова Державної реєстраційної служби України.

Сьогодні  надається через «Укрпошту» десять послуг.

З  листопада 2013 року громадяни України отримали змогу скористатися послугами Укрдержреєстру через відділення «Укрпошти»:

Проставлення апостиля на офіційних документах;

Державна реєстрація фізичної особи, яка має намір стати підприємцем;

Державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, які містяться в Єдиному державному реєстрі;

Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем (за рішенням підприємця; у разі його смерті, оголошення померлим або визнання безвісти відсутнім; за судовим рішенням, що не пов`язано з банкрутством підприємця);

Державна реєстрація юридичної особи;

Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації (ліквідації, а також злиття, приєднання, поділу чи перетворення);

Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи;

Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі;

Видача довідки з Єдиного державного реєстру;

Надання витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Джерело: КМУ

Честный сервис, который сбережет время:


Дополнение:  с 13 февраля 2014, подавать документы для регистрации недвижимости можно по почте. При отправке по почте нужна заверенная у нотариуса подпись
Еще одно нововведение - человек, который потерял акт на землю, может сможет зарегистрировать право собственности на недвижимость после того, как подаст заверенную копию потерянного документа и разместит объявление в местных СМИ о потере. Новые правила упрощают жизнь и покупателями квартир на первичном рынке.

Если раньше пакет документов, в том числе и документов на землю и принятия в эксплуатацию, должен был подавать тот, кто приобретает квартиру, то теперь документы, подтверждающие законность строительства, подает только застройщик, а тот, кто приобретает квартиру, - только документ о покупке.

Также, по новым правилам упрощается система регистрации изменений в ипотеке. Если раньше нужно было регистрировать право собственности на недвижимость, а потом изменения в ипотеке, то теперь достаточно просто заключить договор об изменении ипотеки и провести регистрацию этих изменений.


Ещё по теме:

Сколько лет хранить предпринимательские документы в Украине?

Когда гражданину можно не подавать годовую декларацию о доходах + пфу на общей системе, если нет дохода 

1 комментарий:

  1. Анонимный4/17/2014

    Тут все бланки форм для закрытия деятельности и сам приказ Минюста
    http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0671-13

    ОтветитьУдалить


Карма